top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

Bolygó zsidó

Frissítve: 2023. ápr. 4.

Nyugalmam nincs, nem pihenhetek: kit megtagadtam, azt hirdetem. Lábam sebes, húsom lerohadt: mint egy otthagyott hulla a kereszten.


Pihennék már, meghalni szeretnék - de mennem kell, nem tehetem! Kigúnyoltam, ki halálúton járt, ezért büntetésem lett az életem.


Hordoznom kell hitetlen hitem, azt kell áldanom, kit gúnyosan leköptem, átok szavával dicsőítenem, járó halottként érte kell élnem.


Látnom kellett, hogy meghalt az Örökkévaló, hogy Isten emberként szenvedett, a hit keresztjét rakta rám hitetlenségem, s a békét, mit elhagytam, keresem.


Nyugalmam nincs, nem pihenhetek, a hírt, mint vörös tehén hamvát, szórom szét, azt kell átadnom, mi sohasem volt enyém: a Messiás halálát és szeretetét.



A legenda szerint, Ahasvérus elkergette a boltja elől a kereszt súlya alatt földre eső Jézust, ezért arra ítéltetett, hogy Jézus visszatéréséig életben kell maradnia és vándorolnia, hogy tanúskodjon Jézus kereszthaláláról. Ahasvérusban mi keresztények saját magunkat is láthatjuk: bár megélni nem tudjuk Isten törvényét és szeretetét, mégis, tanúskodnunk kell erről.

Kép: Samuel Hirszenberg



2023.03.21.


58 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page