top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

Jézus a tükörben

Jézus emberré lett, vállalta a hasonlóságot halandó énünkkel – de vajon mi tudjuk-e vállalni, hogy hasonlóvá váljunk hozzá? Pedig ő új parancsot adott nekünk: “Szeressétek egymást! Amint én szerettelek benneteket, úgy szeressétek ti is egymást.“, azaz legyünk Hozzá hasonlók a szeretetben. Ez legyen nagyböjti utunk célja.


A tükörbe nézek, és Téged látlak Jézus.


Fiatalabb voltál mint én, mikor a földön jártál, hajadat most mégis őszesnek képzelem.


Talán Neked is fekete, göndör hajad volt, mint nekem, talán a Te arcodra is ugyanolyan ráncokat szántottak a világ gondjai, mint az enyémre kicsinyes életem.


Úgy képzelem, Neked is zöldes-barna volt a szemed, orrod íve, mint enyém, talán ajkaid is húsosak voltak, mint nekem.


A tükörbe nézek, és Téged látlak Jézus.


Nem talállak aranyozott freskókon, nem a képes Biblia lapjain, sem mozifilmek szívdöglesztő főhőseinek vonásain.


Nem, mert érzem: olyan voltál mint én, hisz értem jöttél a földre, nem a világ, az én bűneim terhét cipelted, kereszted ettől volt nehéz.


És szeretném, ha így látna minden ember.


Nem mint a magasban trónoló glóriás isten-királyt, hanem mint embert, ki mindenkihez hasonló lett, ki mindenkiért külön eljött e világra, ismerve munkát és szenvedést, kicsinyes létünk mindennapjait.


Ki felvette testünket, szemünkkel nézte a világot.

Szeretném, ha mindenki, ki reggel fáradtan a tükörbe néz, téged látna ott, és tudná, hogy csak érte jöttél el.


És utána egész nap mosolyod viselné, cipelve saját keresztjét.


103 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page