top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

Szentendre

Frissítve: jan. 29.



A vén Duna partján,

hitek találkozásán,

hogy egykor Ráby raboskodott[1],

egy város, mint Csipkerózsika,

múltról, s jövőről álmodik.

 

Egykor iskolát[2] teremtett,

mely egyszerűségében is tarka volt,

messzi földről plántált szabad szellemet,

mert a festőecset erősebb,

mint a toll, mely emberek közé

húz határvonalat.

 

Szentendre örök,

mint a templom,

mely tatárok óta[3],

emel keresztet magasba,

kapujában csókot vált

a tegnap és a holnap.

 

Szeretem e város

szűk sikátorait,

a megbotlató utcaköveket,

a tarka házakat,

melyek játékosak,

mint egy Kovács Margit[4] kerámia.

 

Utcáidban ifjúkorom látom,

mikor még színes és szabad volt

kamaszkorom eltűnő világa,

de ma már ódon házaid málló vakolatában,

tűnő napjaimat látom,

s a megroskadó háztetők

tükörben mutatnak

öreg arcot nekem.

 

Szeretem e város ezer titkát,

mely idegen, s mégis én vagyok.

 


[1] Ráby Mátyás (1752-1797), a „Rab Ráby”, a magyar történelem ellentmondásos alakja: bár az osztrák császári ház képviseletében küzdött a visszaélések ellen, de később maga is belekeveredett ezekbe és 1784-ben Szentendrén letartóztatták. Róla szól Jókai Mór regénye is.

[2] utalás a Szentendrei iskolára

[3] a Keresztelő Szent János plébániatemplomot (Vártemplom) 1241-ben építették

[4] 1902-1977, keramikusművész



38 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page