top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

A dombra épült templom (Tiszaörs, Tisza-tó 03)

Frissítve: ápr. 10.

Kicsiny dombon királynőként áll a templom, Isten nagyságát hirdeti s a szorgos ősök hitét.



Kapuját időcsonkolta szobrok őrzik, hirdetve, hogy egyszer kizöldül a megnyesett faág.




Háború árnyában életet ragyognak freskói barokkos fényt áraszt s régen éltek arca néz le ránk.





Emelték Máriának, ki egykor útra kelt, nem félve utat és veszélyt, s palástját óvón áldja ránk.


Kapuján belépve, hordozom életem terheit, szennyeit, bánatát s örömeit,


de itt a templomban, adventi reggelen, áldásra hajtottam fejem, s megbékült sorsával a lelkem.


Győztél felettem, Istenem, mint egykor Jákob felett, de győzelmed nyertese én leszek.


A templom története, Hajnal Imre jóvoltából, Ágfay Antal könyvéből:



A templom harangjai A fotó 1917.július 25-én,a tiszaörsi templom előtt készült. Ezen a napon hadi célokra elvitték a templom 3 harangját. A képeslap hátulján a tulajdonos, Bendő Béla szomorúan írja, hogy kápolnási temetőből 2 harang jutott ugyanerre a sorsra.





276 megtekintés2 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page