top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

Kávémesék: A szépség titka

Frissítve: 2021. okt. 10.



A lány ránézett a fiúra:

- Szép vagyok?

A fiú elgondolkodott:

- Nem tudom. Fiatal vagy és ki ne látná szépnek a fiatalságodat?

A lány szomorúan elment.

Tíz év múlva a nő megkérdezte a férfit:

- Szép vagyok?

A férfi elgondolkodott:

- Nem tudom… Nő vagy, aki szeretetre és szeretni vágyik, van-e férfi, aki ne látna szépnek egy nőt, aki szeretni és szerelemre vágyik?

A nő szomorúan elment.

Tíz év telt el… Az asszony újra megkérdezte a férfit:

- Szép vagyok?

A férfi ránézett a nőre és így válaszolt:

- Nem tudom… Látom az arcodat, a hajadat, az alakodat: mint egy minden részletében tökéletes festmény… De a kép mögött, a frizurád és a sminked alatt nem látlak téged. Elég, ha azt mondom neked, hogy csinos vagy?

Az asszony szomorúan elment.

Sok évtized múlt így el… Végül az öregasszony csak ennyit mondott a férfinak:

- Most már nem kérdezem, hogy szép vagyok-e. Megkoptam, megöregedtem, meghíztam, megőszültem… Már tudom, hogy nem vagyok szép.

A férfi ránézett és így válaszolt:

- Most már nem vakít el a fiatalságod, a vonzerőd, a csinos külsőd. Most már mindezek eltűntek és téged látlak. Most már ki merem mondani: szép vagy. És valahányszor meg fogod kérdezni, mindig ezt fogom válaszolni.

A nő elmosolyodott, és soha többé nem kérdezte meg a férfit. És már nem indult többé útnak.


Mák Klári érző előadásában:





Kép: Orazio Borgianni: Öreg hölgy (1610)

634 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page