top of page

Látogatóim száma

  • Szerző képeRozványi Dávid

Visszatérés Tiszaörsre (2023)

Egy író, költő esetében nagy öröm, ha meghívják egy olyan helyre, ahol még nem járt, csak írásai által, ennél nagyobb öröm csak az, ha visszahívják. Tiszaörsön, úgy érzem, otthon vagyok: most jártam harmadik alkalommal íróként, költőként a faluban, s 16 alkalommal keltek meg eddig életre a műveim Örsön!



Amikor Szabó Zsuzsa meghívott a Költészet Napjára (2023.04.11.), hogy mutassuk be a Boldogságboltot, éreztem a kihívást: hiszen lesznek, akik már jól ismerik a műveimet, nem szabad, hogy ők unatkozzanak, de mégis teljes képet kell adnunk azoknak, akik először találkoznak velem. Ennek megfelelően állítottuk össze a műsortervet:



Surrexit Christus spes mea…(Húsvétvasárnap reggel)

Nagyiváni templom (a Nagyivánról érkezett vendégek tiszteletére)



S végül a Költészet Napja tiszteletére Török Tündével előadtuk a Költészet értelme és ereje c. kávémesémet.



A nagyiváni vers nem szerepelt az eredeti forgatókönyvben, viszont, amikor megláttuk, hogy milyen sokan érkezte Nagyivánról. Különös ajándék volt, hogy nem csak Tiszaörsről és Nagyivánról, de még Tiszafüredről és Abádszalókról is érkeztek vendégeink.

A programot a Művelődési Ház vezetője, Szabó Zsuzsa nyitotta meg, gondolatai méltón vezették fel a Költészet Napját.

A könyvbemutatót Török Tünde a szokásos profizmusával és beleérzésével vezette le, mégis, nekem varázslatosnak tűnt, hogy saját falujában kelti életre azokat a verseket, amiket azokról a helyszínekről írtam, amiket ő mutatott meg nekem.

A beszélgetés végén különös ajándékot kaptam: Tóthné Bozsó Jutka, szót kért és őszinte, szívből jövő szavakkal méltatta a Boldogságboltot. A program dedikálással ért véget, szokásom szerint, igyekeztem mindenkinek más és más áldást írni a könyvébe.

A programnak vége volt, de a napnak még nem: még két helyre látogattunk el, hamarosan ezekről is mesélek.

Különleges és csodálatos napot éltem meg a szívemnek különösképpen kedves Tiszaörsön, s remélem, Isten még megadja, hogy ötödször is visszatérjek ide, talán pont a Boldogságbolt második kötetével.

53 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page